Nárůst veganské kosmetiky a obuvi v číslech

O vzrůstající popularitě veganské módy a kosmetiky se mluví i mimo odborná média. Je zřejmé, že veganství je módní vlnou, které se opravdu daří. Magazín FashionUnited ve Velké Británii zveřejnil statistiky, ze kterých můžeme vyčíst reálný důkaz o zájmu o veganskou módu. Z údajů vyplývá, že rychleji než veganská móda, se hýbe průmysl kosmetický. Více jak 80 procent nových beauty produktů bylo v Británii veganských, stejně jako přes 60 procent v Německu. Kosmetiku ale velmi zdatně dohání obuv. 

Veganská kosmetika v Británii

Kosmetický průmysl se postupně stává veganským. Svědčí o tom čísla za rok 2018 i předpověď do roku 2019. Podle Edited bylo 82 % kosmetických produktů v loňském roce ve Velké Británii veganských, stejně tomu bylo u 62 % výrobků v Německu a 40 % produktů v USA. Předpověď obecně ve spektru veganských produktů hlásí v letošním roce markantní nárůst zejména v Německu a Velké Británii.

USA jako trendsetter veganské obuvi

Zatímco v kosmetice Spojené státy trochu pokulhávají, ve veganském obuvnickém průmyslu, vedou. 32 % obuvi v USA z roku 2018 má nálepku vegan. Oproti roku 2017 se přitom jedná o 100% nárůst. Veganská obuv ve Spojeném království se ale podobně příznivou statistikou chlubit nemůže. Mezi lety 2017 a 2018 zaznamenala pouze jednoprocentní nárůst z 15 na 16 %.

O změně smýšlení lidí, nakupující módu a potažmo i těch, kteří ji navrhují a produkují svědčí také zákaz kožešin. V České republice vyšel v účinnost teprve nedávno, platný už byl ale v polovině roku 2018.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *