Proč je náročné uspět na německém módním trhu

Jsou značky, které i přes svůj globální úspěch stále nemohou zakotvit u našich německých sousedů. Co komplikuje velkým módním firmám vstup na německý trh, který slibuje velkou lukrativnost? Proč se na něm nedaří značkám, které uspějí ve Velké Británii i USA? Podíváme na to třeba na příkladu značky Gap nebo Forever 21.

Slibný trh, na kterém se obchody zavírají

Okolo 83 miliónů obyvatel, největší ekonomika a druhá nejnižší nezaměstnanost v Evropě. Německo představuje slibný trh, na který se snaží vstoupit celá řada módních společností. Situaci však nemají lehkou. Když už se jim podaří otevřít obchody, často je zase do pár let zavřou.

Kdo neuspěl

Značka Ganni pocházející z Kodaně otevřela začátkem nového milénia v Německu tři obchody. A přestože prosperovala na trzích jako je ten britský nebo americký, z Německa opět kompletně odešla do roku 2017.

Podobný příběh má za sebou také Gap. Nejdříve neuspěl v osmdesátých letech dvacátého století. Podruhé se pokusil o návrat do Německa před rokem 2000. Ale do roku 2004 opět kompletně zmizel. V roce 2014 ho začal prodávat internetový obchod Zalando, snaha o nový kamenný obchod směrem od Gapu už nepřišla.

Forever 21 otevřel v roce 2013 s velkou pompou svůj první německý obchod a velmi rychle poté rozšířil počet kamenných prodejen na sedm. Do dnešního dne již šest z toho zavřel, zůstává mu už jen vlajkový obchod v Berlíně. I u něj se však proslýchá, že bude ukončen, a Forever 21 z německého trhu odejde úplně.

Zara se jako obrovský řetězec v Německu drží, ale počet jejích prodejen je mnohem nižší než v jiných, ekonomicky slabších, státech Evropy. Na německém trhu funguje se 134 prodejnami. Oproti tomu jim má 161 v Řecku, 252 v Polsku a 389 v Itálii.

Co tedy stojí za neúspěchem internacionálních společností? Nápad, že jde o preference lokálních značek, je mylný. Podle průzkumů patří Němci k jedněm z největších ignorantů domácích tvůrců. Další informace však říká, že Němci preferují sportovní módu.

Praktičnost a cena

Pokud na německém módním trhu něco funguje, pak je to ležérní a sportovní styl. Daří se v něm nejen velikánům jako je Nike či adidas, ale také dalším společnostem: Tommy Hilfiger, Stone Island, s.Oliver, Esprit nebo Moncler.

Praktičnost je pro Němky velmi důležitá. Až 80 % z nich totiž nosí kalhoty.

Dalším aspektem, na který jsou Němci citliví, je cena. Do roku 2019 je předpokládáno, že utratí za oblečení průměrně 719 euro, což je podstatně méně než u Italů (834 euro) nebo Britů (1 133 euro).

Pomůckou, jak uspět by mohl být také zjištění, že v Německu jsou lidé zvyklí nakupovat online. Módní trh má 68 procent online nákupčích.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *